Mød en løber - Mie

Jeg hedder Mie, jeg er 25 år og bor i Charlottenlund. Jeg har min daglige gang på Gentofte Hospital, hvor jeg er bioanalytiker i laboratoriet.

Oprindeligt kommer jeg fra Vejle, hvor jeg har boet til jeg blev student fra Rosborg Gymnasium. Efter gymnasiet tog jeg til Frankrig, hvor jeg var au-pair hos en dansk-fransk familie i Sceaux, en lille forstad syd for Paris.

Da jeg kom hjem fra Paris, flyttede jeg hjem til min mor igen og arbejdede et halvt år, inden jeg tog en måned på højskole på Suhrs Madakademiet i hjertet af København. På højskolen lavede vi en masse lækker mad, tog på spændende ekskursioner og sluttede af med en skitur i Sverige.
Efter højskolen flyttede jeg til Aarhus, hvor jeg startede på uddannelsen til bioanalytiker. Ved siden af studiet har jeg arbejdet som servicemedarbejder på Geriatrisk Afdeling på Aarhus Kommunehospital og har været ferievikar som bioanalytiker i to af mine sommerferier.
Jeg var så heldig at få tilbudt et job allerede inden jeg fik min bachelor. Jobbet var på Gentofte Hospital, hvilket passede fint med mit behov for lidt luftforandring. Jeg flyttede derfor til København i sommeren 2016 og nyder livet i storbyen.

Læs resten af Mies beretning på vores hjemmeside: http://u490195.mono.net/mia

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Vidt forskellige løbeoplevelser på samme rute

Gi' en Hearing Loss Runner en High Five!!

Mød en løber: Pia fra Fyn