Mød en løber - Charlotte

Jeg hedder Charlotte, er 46 år og jeg har et dejligt liv sammen med min skønne datter på 9 år

Jeg har levet et helt almindelig liv, på trods af et svært høretab, som blev afhjulpet med de bedste høreapparater på markedet. Jeg har gået i en almindelig folkeskole, kom på Frijsenborg efterskole, været au-pair i England, taget HF, været i kibbutz i Israel, tjent penge til en 6 måneders Asien-rejse, tog en pædagoguddannelse, hvor jeg også boede på Grønland, og fik et job som socialpædagog, som jeg blev superglad for. Jeg elskede og elsker at være social og jeg har altid haft en stor vennekreds. I disse mange år oplevede jeg ikke mit svære hørehandicap som et problem, jeg synes jeg havde et godt liv og sørgede for at få gode og dejlige oplevelser.

Mine udfordringer kom, da jeg i efteråret 2009 mistede hørelsen på det ene øre. NU skulle jeg pludselig klare mit gode fuldtidsarbejde som socialpædagog, mit private og sociale liv med en lille hørerest. Alle de strategier jeg havde benyttet mig af, med mit svære hørehandicap var ikke længere nok og jeg begyndte virkeligt at mærke at jeg havde et handicap. Den tid med at få mit private og arbejdsliv til at hænge sammen, samtidigt med forundersøgelser til en CI, operation af CI, genoptræning af lyd, førte til at jeg fik et stress-sammenbrud, og det førte videre til en fyring.

Jeg mistede sig selv, i dette stress-sammenbrud og det var virkeligt ikke særligt sjovt.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Vidt forskellige løbeoplevelser på samme rute

Gi' en Hearing Loss Runner en High Five!!

Løbsreportage - Etape København - et maraton i fem etaper!